lördag 25 augusti 2012

Electrix

Istället för att åka på classic racing så blev det något heeelt annar.
Dagen gick i elektricitetens tecken å jag fick uppleva något övernaturligt, eller åtminstone något jag inte kan förklara.
Jag började med att byta ut batterierna i en batteripack till den sladdlösa, något som jag gjort många gånger. Eftersom det är kännt att jag lider av mekanikersjukan så brukar bekanta bjuda ut gamlat skräp..
Nå, det som hände var att den nya batteripacken visade spänning men det hände ingenting!! Jag kontrollmätte, ok, men skruvdragaren var död. Testade med att kortsluta, mäta och testa - ingenting. Testade med 40W lampa, ingenting. Plötsligt, tände lampan och efter det fungerade batteripacken. Jag fattar ingenting. "It might be a polterghost in there."
I övrigt var det problem  med laddare till ett par elfordon. Minimoton skall avyttras. Den använder numera 19V Dell datorladdare. Till elskotern är jag tvungen att bygga en ny 24V laddare, eller köpa.
Fixade även en säkringspanel till spänningsaggregater till diy elförsinkningen


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar