måndag 27 augusti 2012

Electroghost

Nu var det dags igen. Efter att ha vilat över natten så var batteripacken död, igen! Nä inte död, jag mäter 14V men den levererar ingen kräm. Vettegudana vad det är för fel, kanske det ändå är något electroghost.

Så har det tydligen spridit sig oxå. Byggde en enkel laddningskrets för 24V blybatterier och tammetusan om inte den är död oxå.

Nää, inte egentligen, den levererar 35V men det går inte att justera spänningen av någon konstig anledning. De e väl bara att gå på ikväll igen. Jag menar - hur svårt kan det vara?

Newsflash!

Nu har jag drivit ut electroghosten ur laddaren. Den enda komponenten jag inte hittade i skrotlådan var spänningsregulatorn som jag blev tvungen att köpa. Vid närmare syning var det fel betekning på komponenten, dvs fel mojäng. Detta bevisar att man ska inte lita på någon annan än en själv. Eller åtminstone dubbelkolla när man handlar med juniorer på Kjell & Company.

2 kommentarer:

  1. Jag låter mig ödmjukt imponeras av din ödmjuka hållning gentemot både bonusjobb och herr Murphy.
    Det verkar som om bloggägaren har varit kvartersmästare i både elektronik och styr/regler...?

    SvaraRadera
  2. Tack, men ingetdera verkar det som om... men nu fick jag ju till laddaren iaf.

    SvaraRadera