fredag 17 augusti 2012

MOP D1

Alltså det Mest Onödiga Projektet Del 1.

I vanlig ordning, skjut inte upp något till imorgon, som kan skjutas upp till i övermorgon.

Jag erkänner villigt, jag hittar på onödiga projekt istället för att ta tag i de som borde prioriteras. Så istället för att börja montera ny hängränna och nytt stuprör så gick jag till svarven och började tillverka svarvspånor, i mängder.

Delen som tillverkas kan säkert köpas, billigt, på t.ex. bil-butterix. Att bara köpa alu-bitar (svarvmaterialet) på tradera eller liknande skulle kosta mera än vad hela mackapären som detaljen skall sitta på, kostar i inköp...

Tyvärr hade jag ingen alu-bit med tillräcklig bredd och diameter så det blir att tillverka två bitar och sammanfoga dem.







Skulle någon i detta skede redan kunna gissa vad det skall bli så skulle jag bli storeligen imponerad och omedelbums dela ut ett fint pris.












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar