tisdag 28 augusti 2012

Skrotvandring

Gjorde mitt månatliga valkabout på skroten. Det måste vara goda tider eller så har dom varit överaktiva på skroten, det var praktiskt taget tomt.

Liten kompressor i  byggsats! 

Det fanns så gott som alla större ingående komponentern,: hus, gavlar och skruvar mm. Kändes lite festande att köpa ett gäng och se ifall man skulle kunna få ihop en fungerande. Men så besinnade jag mig, denna gång, men nog hade det varit roligt att testa på en MC motor.

Undrar vad en sådan kostar ny?










               Lagerbrons?              
Hittade ett par ospec bitar bland mässingsskrotet med dimensionerna Ø=30x75mm (ovasett vad som står på pappret).

Eftersom jag behöver två bitar lagerbrons till baksvingen på ett projekt så beslöt jag att klassa dessa som lagerbrons och inte mässing.

Undrar ifall man från massan och volymen kan beräkna ifall det är mässing eller inte?

Nå, 1kg ospec kostade 40kr så det kan jag leva med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar