lördag 24 november 2012

Gikt

Så var det dags, dagen var vigd för Classic (Moped-)motor (och skräp-) marknad i Västerås.

Vaknade med lite ont i foten men lät inte det störa mitt muntra sinnelag. Satte mig i bilen och hann 10km innan jag noterade att fickan där plånboken normalt finns, var ovanligt lätt och tunn. Svängde och åtgärdade.

Nu borde jag börjat ana oråd. När ja äntligen hittade stället, lite oklar beskrivning "gamla IKEA", så blev jag hänvisad en P-plats en km bort. Steg ur bilen och kunde knappt stöda på fotjäveln för att EN tåled trilskades.

Gissar på Gikt. Överkonsumption av öl, står et bl.a. på Vårdguiden

När ja väl linkat fram till entren stod det: inträde + parkering, 100kr. Då frågade jag ifall dom jävlas.

Inne på marknaden fanns det mest skräp. Några saker som ja ville ha såg jag men antingen var det swindyrt eller i händerna på någon annan köpare.

I uställningshallen stod det två indianer, en Tuff och en Tacky. Den sistnämnda hade färgsättning som ett Ludde havsöringsfiskedrag.

Det som muntrade upp mig, slutligen, var när Thomas bjöd mig på Herrgårdsomelett + tillhörande motordiskussion i verkstaden på godset i Gisslarbo


4 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera