lördag 3 november 2012

Triss

Måste snart ge upp mina förhoppningar om rikedom genom triss-skrap.Inte för att jag gett upp hoppet utan för att inte hamna bland TV-skraparna.

Nu är jag inte rädd för att visa mig i TV men jag har genom alla år av trisskrapande förundrat mig över varför alla vinnarna verkar stå med ena foten i graven. Varför är det inte ungdomar som vinner 25 tuss i månaden i 25 år? vad ska en person på mellan 70 och död göra med sådana summor?

Ovanstående hamnar i samma kategori som att gamla gubbar kör med flådiga sportvagnar. Vad är det för nytta med det? Det är ju när man är ung man ska ha sånt.

Nå tillbaka till trisskrapet, enda säkra sättet att bli en vinnare där är att inte köpa dem. För några år sedan kastade jag bort en ca 5cm tjock bunt med nit-lotter. Funderade lite på hur mycket jag hade investerat i den bunten - sen dess sparar ja inte nitlotterna.

Avslutningsvis så påstods var 7:e lott vara vinstlott. När jag vann min största vinst hittills på 50kr x 10 så köpte jag nya lotter, i serienummerordning, för att kontrollera påståendet och mycket riktigt "vann jag" 25kr på 2 lotter. Borde ha köpt 21lotter istället, där tappade ja en vinstlott...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar