fredag 15 februari 2013

Pump

Eftersom jag är snuvig och hängig så tänkte ja muntra upp mig genom att handla något, så tag tog en tur till skroten.

Drog en nitlott, igen, bara att  konstatera att skroten är inte längre är vad den brukade vara.

Hittade en intressant kugghjulspump, en med en gammal hederlig vaselinkopp, dessutom.

Men vad ska jag med en sån till? Det får bli något från eBay istället. Tids nog kommer jag på vad jag skulle haft den till, men då finns den naturligtvis inte kvar längre.


Fanns även ett par blankputsade "vattensprutmunsstycken", in mindre storlek. Hade man velat styla lite för grannarna så hade man inhandlat ett av dem och bytt ut det tråkiga plastmunstycket på trädgårdsslangen. 

Nä nu kom jag på det! Pumpen i kombination med ett muntycke kunde bli en "steampunkvattenfontän". Alternativt kunde pumpen användas, kanske vid stugan på kobben. Där ser man, jag skulle ju ha köpt den ;)