onsdag 3 april 2013

Nu så

Med anledning av gårdagens fullständiga misslyckande vid kapning av rostfri plåt inhandlades idag bättre lämpade produkter.

Med tanke på inköpkostnader så sätter jag störst förhoppning till sticksågsbladen. Dessutom vore det fördelaktigt med sågning (vs. kapning) med tanke på nedsmutsning och på utformningen av det lilla utrymme där jag håller till. Naturligtvis är utomhusarbete en möjlig lösning även om årstiden gör det mindre lockande.


Fick en för mig ny tanke:
Kan man meddelst skärolja underlätta vid sågning liksom vid borrning och på så sätt även spara på materialet?

2 kommentarer:

  1. Skärvätska vid sågning är mycket fördelaktigt.

    SvaraRadera
  2. Ja och i kombination med riktigt blad så fick jag idag ut 55cm mot bara 5cm igår med bilbutterixblad.

    Hade jag inte varit för het på gröten i början och överhettat så hade det förmodligen gått ännu längre.

    SvaraRadera