fredag 12 april 2013

Smaken

Fick för mig att återuppliva smaken av Old Hooky, från Hook Norton Brewery. Skickade ett mail till bryggeriet som glatt hänvisade till den svenska importören som i sin tur hänvisade till systembolagets beställningslista. Kan man tänka sig! Fyra arbetsdagar efter beställningar fick jag ett SMS som meddelade att jag var välkommen att hämta.


Old Hooky kom jag första gången i kontakt med, för många år sedan, på en pub i den lilla byn Abthorpe, en grannby till byn Silverstone (den bredvid racerbanan med samma namn). Detta väcker liv i några anekdoter som kanske kan vara värda att nedtecknas. (biljetterna som försvann, pubskötarfamiljen, irländaren och snuset m.fl.)

Smaken då? Jo precis så god som jag mindes! Så god att ett leende spricker ut och jag känner mig alldeles glad innombords. Ett negativt omdömme från frugan - "kan du inte köpa någon god öl", gör mig inte det minsta nedstämnd, snarare tvärtom för nu får jag ju ha dem alldeles för mig själv :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar