fredag 13 september 2013

Krank

När jag vaknade förra söndagen kändes det som om någon tryck ner stålull i strupen. En blick i spegen uppvisade något såg ut som skivor av lövbiff under ögonen. Dessutom gjorde magen visst uppror.

Allt detta tillskrevs lördagens festiviteter. Så på måndagen ställde jag mig i ledet som de lojale medarbetaren.

Då jag på tisdagen blev tvungen att åka från jobbet med muskelvärk, hosta och viss anfåddhet, tänkte jag mig en dags bäddvila, men nej många dagar blev det.
Idag gjorde jag ett nytt försök att få ihop till levebrödet på egen hand. Känns inte bättre. Allt som hänt är det har tillkommit ett symptom.Ögonen är illröda och det känns som någon försöker klibba ihop dem med snor.

På jobbet tycke de att ja gott kunde åka hem eftersom att "som du ser ut så har du inget vi vill ha".

Nu självmedicinerar jag men jag tror inte att medikamentet hjälper. Men det är ju lite bättre för stunden...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar