söndag 20 oktober 2013

Försörjare

Som fader och försörjare ser jag till att min avkomma får näringsrik och god mat.

Eftersom jag är av den åsikten att kontant betalning är överlägsen mirakelpengar på plastkort så har jag alltid lite sedlar undanstoppade i reserv, lite här och där. Idag var det renons i svinlädret så jag öppnade Svensk ordbok där jag lagrat några 500-lappar i över tio år..



Då jag beställde hämtpizza på lokala restaurangen såg de misstänksamt på sedeln och undrade vad jag gjort med den. Efter förklaring godkände det docksöta libanesiska flickebarnet min sedel. För 30 år sedan hade man hängt över baren, nu skulle man bara vara en ful gubbe ifall man försökte :)

Bäst att jag växlar resten på banken eftersom sedlarna är ogiltiga sedan 1 januari 2006

EDIT:
Glöm att det var så enkelt. Nej banken håller inte på med kontanthantering längre utan pengarna skall skickas till Sveriges riksbank med "Förklaring till varifrån pengarna kommer"


1 kommentar:

  1. Blir svårt att förklara varför sedlarna legat i en bankväska i många år och blivit rödfärgade.

    SvaraRadera