lördag 8 mars 2014

Mässa

Tog en sväng till vildmarksmässan i Älvsjö och förväntade mig intressanta saker att titta på och kanske t.o.m. något köpvärt.

Tji fick jag, det enda intressanta jag hittade var på båtmässan som går parallellt, en J.A.P motor konverterad till båtmotor.



Misslyckades kapitalt med det fotot. 
Tydligen gjorde det blanka "startsnöreshjulet" att blixten inte aktiverades...


PS. Det är uppenbart att det var länge sedan jag lämnade hemmet senast för äventyr i storstaden. Jag tyckte att både ölen och ost&skinkmackan var hutlöst dyra, 70+70 kr. En ledsen räksmörgås gick loss på 149kr. När har priserna stigit såpass? 

Åka pendeltåg, två hållplatser, kostar numera 42 kr ifall man köper biljett av spärrvakten (som med en suck rekommenderade köp från Pressbyrån mittemot där samma biljett kostade 36kr)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar