tisdag 15 april 2014

KAOS

Satt och surfade på YouTube. Det ena ledde till det andra och helt plötsligt hittade jag ett klipp med Allen Finney Combo från Hedemora Blues Jam.


Med en gång aktiverades långtidsminnet och minnesfragment från forntiden dök upp. Minns nu med välbehag Eftermiddagsblues på KAOS i Gamla Stan, från tiden innan man kopierade samma koncept till någon av de närliggande Stampen eller Wirströms Pub.

Vi grabbar brukade samlas "dagen efter" på KAOS på Stora Nygatan för att svinga ett par bägare och med fördel lyssna på Fat City Blues, där just Allen Finney sjöng och spelade. Året var nog 1995 skulle jag gissa.

Kom på att jag skulle ha en CD så jag gick ut i min verkstad och letade. Å titta vad jag hittade, signerad å allt.




Här kan du lyssna på bästa låten på den CDn, Long Black Train 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar