fredag 23 maj 2014

Backup

När Lucas, Boyer och Biltema samverkar kan det vara bra med extra batteribackup.

I morse när jag skulle åka till jobbet var "The Unapproachable" svårstartad och efter endast en kilometer började den misstända kraftigt. Det var nätt och jämt jag tog mig tillbaka hem, den dog halvvägs upp i sista backen.

Efter att ha laddat b-tema-batteriet i 6h var det fortfarande inte laddat så jag fixade en liten batteribackup och drog iväg för att köpa nytt batteri - från b-tema :-|


Hade just köpt nytt batteri när det var dags att byta. Jag låter nog backupbatteriet sitta kvar en tid ifall det behövs. Det gamla batteriet öppnade jag och fyllde på vatten i, enligt samma princip jag skrev om i inlägget Batteri. Det gick i förvånansvärt mycket vatten, nästan så att man börjar misstänka "foul play".

2 kommentarer:

  1. Jag hade problem att starta min Cheva pickup (Diesel) förut när det var minusgrader trots att jag hade motorvärmare.2 nya biltema batterier till trots. Någon tipsade mig om att biltemas batterier inte klarar kallgrader. Så jag köpte helt sonika 2 begagnade kallstartsbatterier på skroten. Sen dess har den startat. Fuck Biltema !

    SvaraRadera
  2. Undrar ifall det är deras marknadsavdelning som skriver de positiva kommentarer om deras batterier man kan hitta på internet.

    "man får vad man betalar för" är ju rätt känt uttryck... Dvs köper jag ett batteri för 300sek när jag vet att motsvarande märkesbatteri kosta 3gg mer så krävs det ju ingen raketforskare att förstå att det det inte är "top notch".

    En sak är i alla fall bra, kommer du in med ett batteri så är det inget tjafs, de byter eller återköper.

    SvaraRadera