söndag 4 maj 2014

Marknad

Ny dag nytt skrot.

Besökte Tumba Marknaden idag och naturligtvis köpte jag på mig lite "bra-o-ha-grejor".

En SEM magnet med suspekt funktion.


Ett oanvänt Monza tanklock i aluminium. Inte för att jag direkt behöver ett till/nu, "men det var ju så billigt". Femdubblar nog värdet bara man slösar lite polermedel på det.



Dessutom något smågrejor, mestadels gratisgrejor som ensamma gamlingar står och ger bort bara någon är villig att prata med dem en stund: 
-"Jag är 80 år nu och har sålt bort skinnstället och hjälmen. Måste göra mig av med dessa grejor men vill inte kasta bort dem". Ledsamt att höra... Undrar ifall Tumba Marknad finns kvar när det blir dags för mig, eller var månne jag ska stå?

2 kommentarer:

  1. Du verkar ha haft en utmärkt shoppinghelg. Kanske dags att följa Viktoria Beckhams exempel och anställa en 'Personal shopper'. Eller har Du redan en sådan som ger Dig goda råd på skrotmarknaderna.

    SvaraRadera
  2. Vad jag verkligen skulle vara i behov av är någon som kunde identifiera girder gaffeln i förra inlägget.

    Kanske någon från Hedemoratrakten kunde reda ut ifall den kan vara besläktad med DENNA, kanske en lillebror.

    Det är iaf den enda gaffeln jag hitta som har samma profil även om den inte är likadan. Var månne man kan detaljstudera gaffeln på den mindre DS 500cc?

    SvaraRadera