tisdag 17 juni 2014

Cykel

Grabben ville han ny cykel till födelsedagen. Naturligtvis ska grabben ha en ny cykel, till vilket pris som helst, nästan. Åkte runt och kollade på den ena dyrare än den andra. En jag själv fastnade för var denna:

En KTM...


Naturligtvis var jag tvungen att verifiera med grabben. Så jag frågade (utan att visa bild) vilken färg han hade tänkt sig? -"Orange", svarade han. Check

Kan du tänka dig en begagnad? -"Nej". Check
(förr gången han fick cykel var han nöjd med en begagnad)

Därefter tog jag fram bilder på 4st olika orangefärgade cyklar av olika fabrikat och frågade vilken han ville ha av dem. Han var tvärsäker på att han ville ha Biltemas´s variant, något jag tycker är helt ok, speciellt eftersom priser är det halva mot de övriga.

Inte så att billigt = bra, men han kommer att växa ur den inom 1-2 år samt att slitaget på materialet, i grabbens ålder, förmodligen är rejält och att andrahandspriset är mer eller mindre lika (= obefintligt) på dessa cyklar oberoende av fabrikat och inköpspris.

Dessutom verkar ett populärt sätt att skaffa cykel vara att stjäla andras. Ju dyrare desto mera begärlig.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar