lördag 20 september 2014

Tidigt

Häromkvällen bad min hustru "vänligt men bestämt" om sovmorgon nästföljande dag. I.o.m. att vi numera har hund(valp) innebar detta en tidig rundvandring i närområdet, för min del.

Eftersom det visade sig vara "ett av sommarens sista skälvande andetag" så passade jag på att fotografera lite. Inte för att jag kan utan för att jag hade möjlighet. Det är inte lätt, heller, att fotografera med en hand med mobiltelefon när hunden rycker i kopplet.

Spindlarna verkar jobba febrilt nu.




Mahognygroggare på besök?



Myggdammen som inte producerat i sommar.



Hur vore det med gelé eller likör av slånbär? 
Å andra sidan, jag plockar inte ens björnbären som växer på den egna tomten.



In i dimman, eller hur jag nu upptäckte att det är skit på linsen.



1 kommentar:

  1. Snygga bilder. Stämningsfullt. Hösten är en favorittid.

    SvaraRadera