måndag 15 december 2014

Bedrägligt

Hade tagit ett mobilabonnemang, mot bättre vetande, hos "Telesnor" som jag sade upp i augusti. Naturligtvis är det 3 månades uppsägningstid så att dom skall kunna suga ut de sista 100-lapparna. Ja hundralappar är vad det är frågan om 79kr + 29kr (för pappersfaktura). Förhållandevis dyrt papper kan man tycka.

Det var i alla fall tur att det var pappersfaktura. Hade det varit autogiro hade jag väl fortsatt att betala utan att märka hur bedrägliga de är. Nu fick jag ringa och ifrågasätta senaste fakturan... Få se ifall de prövar flera gånger?


Ett företag som är än värre, på annat sätt, är Boxer. Där har man fattat hur man skall gå tillväga för att kunder inte skall kunna ringa och säga upp abonnemanget, i ilskan, när det inte fungerar.

Jag: -"jag vill säga upp det här skitabonemanget"
B: - "Du kan inte säga upp abonnemanget i telefon, du måste göra det skriftligt"
Jag: -"vart skall skall jag skicka mailet"
B: -"du kan inte skicka mail, du måste posta din uppsägning"
Jag: -"med frimärke"
B: -"ja"

Naturligtvis rann det ut i sanden när jag lugnat ner mig så jag kämpar vidare med Boxer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar