onsdag 24 december 2014

Julpromenad

För att göra plats för frosseriet ikväll så passade jag på att gör en julpromenad med hunden.
Kunde inte låta bli att ta några foton i det fina vintervädret.


Fösta isen har lagt sig och linsen på min kameratelefon är fortfarande skitig.


15kg är ungefär max vad isen bär i strandkanten.


Högt vatten är det också. Så högt att flytbryggan delvis är under vatten!?


Hunden säg inte hjorten / rådjuret . Själv ser jag inte vilken sort det är.
( huset och tomten var till salu för 7 miljoner för nåt år sedan....)

Två tranplogar såg jag inom en halvtimme. Är dom inte lite sent ute i år?

1 kommentar:

  1. Det är väl den sen hösten som spelar ett spratt. Har inte sett en tranplog på ett par månader men den sista veckan har jag sett plogar med både sångsvan och canadagässs, dom söker sig ju till mer öppet vatten. Dom något listigare gässen söker sig kortaste vägen västerut till Norska kusten sedan ca 20 år tillbaka medans dom trögare svanarna kör på i gamla hjulspår och drar söderut.

    SvaraRadera