lördag 27 december 2014

Ljudspår

Så här mellan festiviteterna sitter jag och försöker påminna mig om vilka Soundtracks jag kommer ihåg mest/bäst.

Det första jag kommer på är en klassiker från ungdomen. Gav bort LPn tillsammans med alla mina andra till en bekant som fortfarande har LP-spelare.


Kommer fortfarande ihåg när kompisen (RIP) skrek i biomörkret "ska du bara lämna HDn sådär" :)


God tvåa är musiken från en av mina favoritfilmer. Kassettbandet finns fortfarande kvar.


Filmen är löst baserad på Phillip K, Dick's roman "Do Androids Dream of Electric Sheep?"

Försökte för länge sedan beställa orginalfilmen på VHS men dom kunde endast fixa fram "Directors Cut". Den länge väntade uppföljaren är nu på gång. Riddley Scott lär ska ha haft Harrison Ford att läsa manuset...


Filmmusiken till två filmer med Travolta i huvudrollen kommer sedan:
- Get Shorty
- The General's Daughter.


Inte att förglömma är spagettivästerns musikskapare No1: Ennio Morricone



EDIT
Måste ju bara få med den första Soundtracken



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar