fredag 19 december 2014

Skodon

Fick för mig att beställa gubbtofflor, från Docksta, att ha på kontoret så att jag slipper sitta med tåbira hela dagarna.

2014-08-27. Sagt och gjort, fyllde i deras online beställningsformulär och fick en orderbekräftelse omgående.

2014-11-04. Efterlyste tofflorna, skickade en kopia på orderbekräftelsen och fick besked om att -"tyvärr hade det blivit något fel med din order, vi kan inte hitta den i vårt system".

Tur att jag inte betalade i förskott då...

Sen vill dom att jag fyller i min order en gång till varvid jag blir lite stingslig och undra ifall det inte är bäst att dom tar min orderbekräftelse och ser till att fixa fram produkten. -"jo, iofs, så kan vi väl göra ett undantag denna gång och skynda på orden". Tack så mycket!

2014-12-03 Undrar jag ifall den påskyndade orden börjar bli klar och hur länge det dröjer i normalfallet. Sen frågar jag ifall dom skickar innan jul eller ifall vi skall lägga ner ärendet. -"dina skor är under tillverkning och vi har skyndat på det så mycket det går"

2014-12-17 Paket i postlådan. Måste vara en mycket komplicerad tillverkningprocedur med tanke på leveranstiden.


Så nu vet jag varför det oftast är äldre människor som går med skor från Docksta. De beställde skorna för pengar dom fick som första lön i sitt första jobb och skorna anlände lagom till pensioneringen.

Till saken hör att jag för ett par sommrar sedan besökte fabriksförsäljningen och att dom påstod att ifall jag beställde på ort och ställe så var leveranstiden ca 2 veckor eftersom dom inte hade just denna modell i lager, för närvarande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar