torsdag 1 januari 2015

Fartmätare

Som jag skrev förra året så såg jag en Smiths ATS (Auto Tempo Speedometer) på en loppis i Finland.


Döm om min förvåning när den du, ett halvår senare, fortfarande fanns kvar.

Alla i  kassan och runtomkring skakade på huvudet när jag betalade de begärda €30. Deras reaktioner var helt klart sevärda när jag "i förbifarten råkade nämna" att på eBay kan man nog lägga till en nolla på det priset :-D

Vad ska jag med den till då? Kan ju alltid ta den i bitar och kolla vad den "ätit".

Vore skoj ifall man kunde konvertera den till en ATRC, alltså en Auto Tempo Revolution Counter. En sådan som alla de stora MC tillverkarna använde till sina fabriksracers.

Som hastighetsmätare 0-100km/h är den för min del värdelös eftersom jag inte äger någon gammal Bentley, Rolls eller liknande som de ju monterades i.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar