torsdag 29 januari 2015

Flyt

Eller lite medgång i motgången. 

Idag lyckades luften omfördela sig igen så att frugan blev stående på Statoil. Ingen förstod sig på luftapparaten såpass att dom tryckte på knappen som visar ett tomt däck vilket resulterade i att jag fick ett samtal. 

Irritationen eskalerade till den grad att jag nästan blev så desperat att höll på att åka och köpa lokala gummigubbens "bästa deal". Alufälgar o ospec. däck för 6&9.


Uppenbarligen är Alu-fälgarna slut, därav läckaget mellan fälg och däck. De billiga tusenspännsfälgarna (styck) klarade i.a.f 10 år av trottoarskrap o korrosion.

Sparsam som jag är gjordes ett sista försök på Blocket fastän jag sökt i ett par månader utan resultat.
Hör och häpna så hittades lämpliga fälgar i ypperligt skicka med nästan "nya" Nokian Hakka 7 för endast 2&9. Dessutom lokalt, endast 10 min resväg.


Tänkte att med sådant flyt vinner jag garanterat på Triss oxå men där spände jag nog bågen för högt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar