fredag 9 januari 2015

Ojämnt

Ojämnt fördelat. Nästa gång ska jag pumpa mera luft i nedre delen av däcket.


FYRA ggr har jag varit till däcksverkstaden pga detta hjul. Varje gång slipar dom innerkanterna på fälgen och säger att dom inte kan hitta något fel. Likförbannat läcker luften ur på 3-4 dygn.

Fälgen ser ut som skit och däcket är väl inte ur dyraste sortimentet men ser bra ut. Jag har ingen lust att köpa både däck och fälgar. Det kan väl inte vara fel på båda? Nu ska jag be dem växla två däck mellan olika fälgar. Det borde ju ge en indikation på var felet är. 

2 kommentarer:

  1. Jag föredrar mer gammeldags fetsmala ringar på fälgar av plåt och en smidigt ikrängd innerslang. Det ger vardagstrygghet det

    SvaraRadera
  2. Plåtfälgar börjar bli bristvara, förmodligen dyrare än alu-fälgar nuförtiden.
    Att de jag har är för breda håller jag med om till 100%. Jag blev luurad ;-/

    SvaraRadera