tisdag 28 april 2015

Pipan

Här har hobbyelektrikern dragit rör. Den mest komplicerade kröken, den jag tejpade skarvarna på för säkerhets skull, kallade snickarna för fredspipan. 


Kabel får en lekman inte dra, däremot är det ok att koppla ifall man ha "nödvändig kunskap"!? Vad försäkringsbolaget säger är väl en helt annan sak så bäst är det nog att ha en bekant som har elfirma och är villig att sätta sitt namn på installationen.

I detta fallet drog jag delvis med grå slang som redan innehåll trådar. En så kallad gråzon?


Nedan har jag skrapat och grundoljat karmen till det renoverade fönster jag köpte på blocket. Förvånansvärt vad man kan ha olika åsikt om skick på saker och ting. Inte satt färgen hårt fast heller.


Har även gått på en del nitar när jag köpt från MC-skrotar på eBay, men då har jag inte kunnat kolla skicket innan affär. Här var det snarare så att det brådskade att hitta just ett dylikt fönster.


För övrigt har jag gjort "omfattande" undersökningar på internet för att eventuellt kunna byta ut fönsterlåsen till nya fräscha. Modellen som sitter på dessa fönster heter tydligen August Stenman nr 177 och kostar ca 100sek styck. Tror bestämt att de gamla skamfilade som fungerar får sitta kvar.

August Stenman nr 177

Ifall man nöjer man sig med Biltemas liknande av nyare modell så får man två för 35sek

Men då är hålbilden inte densamma, överhuvudtaget. Men priset är 1/6.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar