måndag 20 april 2015

Tomgång

Nu verkar allt gå på tomgång. 

Hela helgen och alla kvällar förra veckan gick utan att det känns som om det gått framåt. D.v.s. jag har skrapat och målat en fönsterkarm från 30-talet på kvällstid. (det kom lite hastigt på... jag har ju vetat i två års tid att den skall användas till friggeboden).

Vad än värre så saknades det andra fönstret. Att hitta ett likadant ("konstiga mått") under en veckas blocket-sökande verkade osannolikt. Men hör och häpna, i går hittade jag ett liknande, nyrenoverat fönster från 20-talet stod det. Tyvärr var inte karmen renoverad så nu känns det som om jag är tillbaka på noll.


Elen skulle jag dra själv också. Drog i.a.f. in en massa kablar till friggan men desto mera hanns det inte med p.g.a. "omständigheter" som bl.a. bestod i att hämta och skrapa en fönsterkarm och måla en annan, som skall monteras idag.

Får väl be snickarna dra VP-rören och slangarna. Blir nog billigare än ifall jag skall ta ledigt från jobbet för att göra det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar