lördag 13 juni 2015

Tank-en

Idag lossade det. Hittade en varmvattenberedare under bortskänkes. Jag har letat länge och haft krokar ute hos rörisar.

Jag frågade farbrorn som gav bort den varför han kastade ut den Tyckte han såg lite skyldig ut när han menade att han bytte till en luft-vatten-värmepump och därför inte behövde en mer. Det är första varmvattenberedaren som jag hittat där man inte velat ha betalt.

Så jag spelade ut hela registret om hur tacksam jag var att jag fick den (sant) och att min varmvattenberedare hade gått sönder (sant). Gubben såg ännu mera skyldigt ut. Inte iddes jag berätta att jag hur som helst skulle göra en BBQ-smoker av tanken.

Som på julafton när man inte vet vad som finns i paketet.


Ett synnerligt jobbigt paket att öppna


Blev nog mera jobb än jag hade tänkt mig


Sist och slutligen är den tanken klar, eller egentligen inte för jag blir nog tvungen att korta av den en tredjedel, ner till 200L ungefär.


Eftersom vinkelslipen gav upp förra veckan så finns nu en orsak att snegla på en plasmaskärare :)


1 kommentar:

  1. Jag gjorde likadant.Kortade en varmvattenberedare med ca 1/3.

    SvaraRadera