lördag 4 juli 2015

Attack

Attack I

I dag attackerade jag problemet med min avsaknad av en stripkanot, lite försiktigt, genom att besöka en äldre gentleman som tillverkar, paddlar och säljer sådana.


Hade mitt problem endast varit avsaknaden av en sådan kanot så hade det varit löst vi det här laget. Men tyvärr ligger kärnan i problemet djupare än så. Jag vill bygga min egen. Tyvärr har jag inget lämpligt utrymme att bygga i.

Efter dagens besök känner jag att en lösning på problemet närmar sig.


Attack II

Efter besöket åkte vi vidare för att ta en hundpromenad med den medhavda hunden samt ev. köpa en glass.

Utanför glasskiosken blev vår hund attackerad av av en annan som slet sig och gick direkt på stupen på våran. Som tur kastade den andra hundens ägare sig över den innan jag hann sparka fanskapet.

Våran hund då, den verkade mest förvånad över den andra hundens aggression, en reaktion jag sett tidigare. Han vill bara leka med andra hundar och förstår nog inte riktigt varför vissa av dem är så aggressiva. Han var lika glad som vanligt, efteråt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar