onsdag 5 augusti 2015

Skrap

Börjar så smått förbereda inför hösten och då vill det till att fönstren till den nya friggeboden är i skick.

Kan konstatera att kvalitet på fönstren hör till till kategorin "det var bättre för". Eftersom färgen släppt på utsatta ställen började jag skrapa, och i vanlig ordning gick det överstyr, det bli typ trärent.

Det utmärkande för kvaliteten är att det finns inte tillstymmelse till ruttet trä och när jag värmer kittet för att det skall lossa enklare så "bubblar" det kåda ur träet!


Nu gäller det att måla så att det blir fint och slätt. Hitintills har jag haft problem med målandet. Det ser ut som om jag kammat ut färgen. Har ingen aning om varför det blir så. Kanske färgen jag köpt är för gammal!?

1 kommentar:

  1. Var rädd om sådana fönsterbågar. Gjorda av rätt träd. Har samma själv.
    Tagit virket ur trädet på så sätt att "saften" finns kvar.

    SvaraRadera