lördag 24 oktober 2015

Fritid

Som fortsättning på gårdagens stiltje erbjuder jag ett utdrag ur min "aktiva" fritid:

Lördag, del 1.

Vaknade 05.15 av diverse krämpor + tidigare nämnda huvudvärk. Svalde en Alvedon och en Ipren med ett glas Samarin och gick och lade mig på nytt. Spelade lite Wordfeud på telefonen och lyckades somna om.

08:30 vaknade jag på nytt, fortfarande med samma huvudvärk. Upprepade proceduren med medikamenterna. Kollade lite på interwebben. Kokade havregrynsgröt som avnjöts under det att jag betalade en vunnen Tradera auktion på internetbanken.

Drack 3 koppar The medan jag skannade Tradera och Blocket. Skrev ett inlägg på bloggen 10:26.

Vattenkammade håret och drog iväg till Haninge för att kolla i Södertörns Radioamatörers prylmarknad. Har aldrig tidigare sett så mycket nördar per kvadratmeter. Hittade inget till mitt kommande bygge. Det enda som väckte ha-begär var en mycket gammal amerikansk arméradio men jag lyckades låta bli.

På hemvägen ca 13:00 stannade jag först till på lokala pingstkyrkans loppis och köpte en gammal Bahco nyckel och ett handtag till ett Trangiakök. Nästa anhalt var favoritpizzerian. För att stöda den svarta ekonomin betalade jag kontant utan kvitto varvid han prutade en krona.

 

Nästa anhalt var Coop där jag sade Hej-hej åt sydlänningen som satt utanför och skramlade pappmuggen och nu sålde han även träslevar! Den formen av svart ekonomin understödde jag inte.

Inhandlade en porter ifall jag skulle få för mig att göra ett långkok ikväll. Samt en påse lördagsgodis.
Nu läger jag mig på soffan med godispåsen och tittar TV en stund så får kvällen bli som den blir.


Texas No-Bean Chili vore inte så dumt...


Lördag, del 2.

16.30, vaknade ur min middagsslummer p.g.a. ischiaskänningar. Beslöt att färdigställa skiftnyckeln,


Kokade den i citronsyra en gång till för att få ett grått skyddslager över hela. Liknade samma ytbeläggning som när jag provade att Parkerisera (fosfatera) en gammal koppling med en fosforsyrablandning

Efter inoljning och borstning med mjuk rostfri stålborste är den klar.



Fortsatte därefter med att koka björnbärssylt.


Tog en egenhändigt tillverkad slånbärslikör, för ryggen.

Satte igång ett långkok Texas No-Bean Chili. Uppskattar att det är klart ca 02:00 i natt.

 

Det går bra nu! Kniven blev vass.

Behövde inte ens leta efter fingertopp bland den tärnade högreven... lite människoblod kanske piffar upp anrättningen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar