lördag 5 december 2015

Notis

Idag såg jag en tiggare som rörde på sig, t.o.m. sprang.

Låter inledningen negativ så var det faktiskt tvärtom i mitt tycke.
Orsaken var att två kvinnor lyckades välta med kundvagnen utanför Willys och tiggaren sprang fram för att hjälpa dem. Lovvärt och skulle det varit mig han försökte hjälp så hade jag villigt tagit emot hjälpen och stuckit fram en sedlar efteråt. Något jag inte gör för att någon sitter och tigger.


Nu blev kvinnorna tyvärr mera rädda och avvisande än tacksamma så det hela blev lite pinsamt.

Skulle tiggarna generellt var lite mera framåt och t.ex erbjuda sig att lasta kassarna ur vagnen in i bilen och att föra bort vagnen, mot säg den slant man pantat vagnen för, i stället för att säga Hej-Hej och skramla uppfordrande med muggen så tror åtminstone jag att det skulle gynna "EU-migranterna" åtminstone inkomstmässigt.

Kan ju vara så att det krävs basala språkkunskaper för att få det att fungera. Kanske något för arbetsgivaren att fundera på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar