söndag 14 februari 2016

Vagn

Idag ordnade jag ett svetsbord och började loppa. Ja det var loppor i början, för det var första ggn på 30 år jag höll i en MAG-svets. Riktigt som att cyklar är det inte. Alltså , man behöver öva också.


Fick in snitsen och strängarna blev tjänliga. Riktigt hyfsade när jag trimmade in trådmatningen.


Men så när jag måttat klar och lyfte ner svetsen så glömde jag flaskan och den gick i backen med reduceringsventilen först. Efter det är det bara tomtebloss och fogarna skit. Antingen har jag skadat den rejält eller så lyckades jag göra av med en liter gas redan.


Får färdigställa någon annan dag.

Som grädde på moset lät jag vinkelslipen gå på fullvarv på borden varvid den kapade halva nätsladden så nu får jag byta den oxå.


Olyckan Ole Dolyckan




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar