fredag 11 mars 2016

Humbug

Var inne på scheisse-billigt och kollade på ny tvättmaskin. Allting var så bra när jag i deras monter pekade ut den jag hade bestämt mig för. Dessutom ingick det både frakt, installation och bortforsling av den gamla.


När jag frågade om leveranstid blev det knepigt. -"Du vet nu är det påsklov och våra killar har väldigt mycket att göra". När jag menade att jag nog kan fixa transport och installation själv bara han kan precisera leveranstid, blev nysvensken halvt aggressiv och menade: -"det kan vi inte säga innan din order är registrerad". Inte blev konversationen lättade när jag menade att jag inte kan köpa grisen i säcken eftersom min tvättmaskin är trasig. -" en till två veckor men utkörning tidigaste om tre.." sade han då. Och inte kunde jag få köpa hans demoex heller. 

Nå till saken var att jag hade hade varit på två ställen innan dess där dom lovade samma maskin för samma pris men sade att det inte går att beställa den modellen från tillverkaren förrän den 6:e mars.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar