söndag 3 april 2016

Framsteg

Efter att ha haltat runt en vecka i Sälen med ond rygg och skött markservice kunde jag äntligen göra lite framsteg. Och nej, ryggontet kom inte av någon fysisk aktivitet utan uppstod när jag i goda vänners lag satt lite snett i soffan, drack öl och tittade på MotoGP dokumentär. När jag steg upp var eländet ett faktum.

Nu har jag ljuddämparfäste. Så småningom blir det även ett bakskärmsfäste.

Ramen var jag rädd att var från någon av Nonshine's gamla CB450 racers (eftersom jag köpte den innan han blev Skrotbaronen). Men när jag hittade nedanstående "modifikation" av styrhuvudets infästning så drar jag slutsatsen att den är någon annan som varit framme och modifierat.


Någon före detta ägare har helt sonika slipat bort största delen svetsfogen mot övre ramröret och lackat över... förmodligen för att få någon alltför smal "moppechoppertank" att passa. Därav det borrade hålet för att fästa den tanken i.

1 kommentar: