lördag 30 april 2016

Objekt

Årets besök i Viksta resulterade i diverse mindre lyckade objekt. Inget direkt jag behövde heller.

Först fick jag för mig att söka drev till tändmagnet. Och eftersom jag inte var förberedd så inhandlades en bättre begagnad (skrotad) som mall. Jag chansade på att alla magneter har samma kona osv, vilket var helt fel. Det enda drev jag hittade som passade på den inhandlade tändmagneten passade inte på någon av mina andra magneter när jag kom hem. Bakläxa.


SEV, är det något öststatstillverkat?*

Sen, eftersom jag har en fäbless för Honda CB450, när jag snubblade över ett objekt av den ovanliga polismodellen så köpte jag det också. Tyvärr  hade någon börjat monteringen vilket inte är någon fördel. Som alla "lådprojekt" så vet man inte ifall alla bitar finns kvar.

Säljarens "sales pitch" var att original limtub ingick. Inte imponerad. 

Utöver ovanstående blev det diverse småverktyg och en stor påse med små kedjedrev och kedjor till något framtida projekt.

Passade även på att, likt en fågelskådare, identifiera så många säljare från Hedemora med omnejd som jag kunde. Som referens användes minnesbilder från bloggen http://albinracing.blogg.se/. Den bloggaren såg jag inte till men träffade den bloggande Skrotbaronen när han höll på att stänga butiken.

* 
Gjorde min hemläxa, delvis. 
S.E.V. sedermera S.E.V. Marchal, en tid, (uppköpt av Bosch), numera Valeo. 
I gamla volvomanualer står det även S.E.V. Motorola!? 
Vad betyder då NIA**, är det en modell eller ett namn? 
Någon information om just denna tändmagnet, eller över huvud taget, verkar vara svårt att uppbringa medelst Google.

**
Hittade bild på liknande magnet på internet som har beteckningen N1B. Att det skulle vara en 1:a inte ett I ledde vidare till att jag hittade info om en som suttit monterad på Bernard W1 dock verkar den lite ny för en så gammal motor. Tror att detn motorn borde haft en Lavette tändmagnet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar