lördag 1 oktober 2016

Upplysning

önskas...

Jag har konstaterat att framlyset på Yxan inte bländar mera än ett stearinljus. Påminner mig om belysningen på min gamla Taunus med 6V system.

Efter lite sökningar på interwebben gissade jag att ett projektorlyse från FZR600 eller FZR1000 borde ha samma mått. Sådant lyse införskaffades på vinst och förlust.

Projektorlyset passar alldeles utmärkt.

Nu till upplysningen jag behöver: MÅSTE man ha parkeringslyse på MC? 
Det saknas nämligen i den nya framlampan. OK att det går att borra dit ett (utan allt för mycket jobb) men jag hade helst sluppit.

Hur ställer man förresten in lyset? Jag menar höjden på halv resp helljus?

Blir det inte bättre lyse nu så blir det HID konvertering på halvljuset. Lagligt eller ej.

/Edit
Transplanterade parkeringsljuset från den gamla. Det blev trång så jag blev tvungen att slipa lite i reflektorn. Tyvärr visade den sig vara gjord av  damm så nu har jag skitat ner reflektorn och glaset och allt. Undrar vad om händer ifall man försöker skölja med vatten? Blir det bara värre?

Före 
Efter

Sen var det kontaktproblem. Nya lyset skall kopplas till kabelstammen...


Lånade en kontakt från kabelstammen jag fick med nya motorn till frugans hoj.

  
Ut med kontaktdonen. Löd på dem på kabelstammen och på med höljet tillbaka. 

Sen funktionstest:
Parkering, halvljus, helljus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar