måndag 23 januari 2017

Rätt eller Fel

Nu börjar det hända saker. Efter att ha varit däckad av snor och slem och feber hela helgen så såg det soligare ut denna vecka. Fick ett brev med belöning för visat intresse i Nonshine's Julknåp. Som vi gnabbats tidigare så förstår jag nog att det även var en liten pik.

"Finn ett fel" eller som avsändaren skulle säga, "Finn fem fel"

  
Nu är jag inte någon hejare på att läsa tändstift men jag gissar att de två nere suttit på engelska MCn. Det skitiga till vänster på en Triumph med läckade ventillyftarhuspackning och det oljefoulade stiftet till höger på en Norton Commando med läckage genom oljepumpen. De två övre kommer högst troligt från en perfekt inställ CB450.

I övrigt ringde frugan och meddelade att BMWn inte startade och hade konstigt ljud. Märkligt att en BMW skulle strula. Den gick galant genom besiktningen förrförra veckan efter att den varit på verkstad för byte av en ABS-givarring (den det inte var fel på gången innan) samt en tändspole och ena xenonlampan.

Förra veckan blev det tvunget att byta stötdämparna bak eftersom de övre bussningarna rostat sönder och separerat vid körning på den nyplogade potatisåkern utanför som kommunen kallar för väg.

Nu hade min bluetooth OBD2-adapter förmodligen tömt batteriet så rejält att det kanske måste bytas. Så var det förra gången jag glömde den ansluten. Batteriet är så dåligt att Biltemas high-tech laddare fattar ingenting denna gång utan strejkar så jag blev tvungen att koppla in min MC-batteriladdare. Nu är det bara att vänta och hoppas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar