fredag 3 mars 2017

Tystnad

I morse ca 05:00 vaknade jag av att "det kändes konstigt". Jag fick fundera en bra stund innan jag kom fram till att det berodde på tystnad. Dvs. inget tjut i örat (eller öronen när det är som värst).


Det är vad jag minns första gången som det varit tyst i det örat sedan 1992. Och det har hållit i sig hela dagen! Tänk när jag var ute med hunden i kväll kunde jag höra en massa ljud och dessutom riktningsbestämma varifrån ljuden kom. Fantastiskt.

Nu har jag väl inga större förhoppningar att det skall hålla i sig men jag njuter så länge det varar.

Orsaken då? Jag gissar att det är spänningar i nacken som är orsaken. Jag kommer ihåg exakt var jag var när det manifesterade sig första gången, Jag var ute på en träningsrunda på cykeln, våren 1992,  inför Vätternrundan. I en uppförsbacke i Älta kände jag att jag frös i nacken, bakom öronen. Jag stannade och försökte värma med händerna. Då började det tjuta, något det gjort sedan dess.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar