fredag 12 maj 2017

Döskalle

Häromdagen fick jag för mig att hyra en film på interwebben från onlinetjänsten Viaplay. En tjänst man kan betala för eller så ingår den när man betalar för att titta på TV via operatören Viasat.


Nämnda operatör tillhandahåller även internet för de stackare som gått på den niten. Något jag berättat om tidigare.

Tillbaka till döskallarna. När jag hade godkänt betalningen för filmen och skulle titta på de så visade det sig att den stoppade var 30s med meddelandet: "Din internetuppkoppling verkar vara långsam just nu" varvid jag lämnade filmen och tittade på ett par avsnitt av en TV-serie. Från samma tjänst och utan några problem.

Ett par dagar senare tänkte jag fortsätta titta på filmen men då ville dom ha betalt en gång till. Jag ringde supporten där jag förklarade ovanstående varvid snorungen menade att: "det var tekniskt omöjligt att en film inte fungerade men att den andra gjorde det och att det minsann var upp till mig att se till att jag hade en tillräckligt bra internetuppkoppling men att han skulle göra ett undantag i detta fall och betala tillbaka mina 49kr men att jag inte skulle tro att jag kunde göra detta till någon vana"

Då brann det. Jag förklarade att jag hade internetuppkoppling och IP-TV via skitföretaget Viaplay där skittjänsten Viaplay ingick. Svaret jag fick att "det är två olika företag som inte hade något desto mera samhörighet". Någon borde förklara för skitungen att han kunde jämföra de båda företagens logotyper och kolla på Wikipedia vilken ägarstruktur de båda bolagen har.


Jag förstår nog varför deras telefonsvarare varnar för att telefonsamtalen kan komma att spelas in i "utbildningssyfte" så jag nöjde mig att lägga på luren.

Ännu ett exempel där man tror att kunderna är till för dom och inte tvärtom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar