onsdag 10 maj 2017

Ideal

Idealet hade kanske varit en Brooks men denna var i mitt tycke lika fin.
Ideale och France är det jag lyckats uttyda på sadeln. Ny bekantskap för mig men förmodligen inte för någon som kan något om cyklar.

Provar mig fram när det gäller "renovering" av sadlar. Enklast var att plocka fram skosmörjan men bästa hade förmodligen varit något sådant använder för t.ex. hästsadlar. Idealet kanske skulle ha varit lädertvätt först men jag vill inte det skall se "nytt" ut.



EDIT/
Ideale 45 torde det vara och loggan har någongång i tiden sett ut såhär.

"Speciale Competition" då vet man att det är klass på grejorna!?
/EDIT

I detta fallet blev det också fel. Nu vet jag till nästa gång.
Tyckte jag skulle mjuka upp det väldigt torra lädret med finfin olja. Skulle ha skitit i det och blötlagt direkt. Sedan gått på med lagom fett fett.

Inoljad och riktad inför dopp

Doppad

Och så skall den få torka några dygn

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar