måndag 22 maj 2017

Provmonterat

Har nu återhämtat mig något efter förra veckans nesligheter (hockeyn inräknad) och passade i kväll  på att provmontera motorn för att se vad som måste ändras och svetsas.

Definitivt måste det tillverkas nedre fäste för frambromsvajer och bakre motorfäste, sadelstolpe, modifiera bakskärmen för kedjan samt förstärka bakbromsfästet som jag masserade om och fick en spricka i.


Det finns möjlighet att höja motorn några centimeter men jag tror det får duga. Den observante ser att bakre innerslangen inte är så bra som jag först trodde och hoppades. Som tur är köpte jag ett par NOS trelleborgare på Arosmarknaden så det skall nog ordna sig. 

Avslutningsvis kan jag visa hur man provar att öka innerdiametern på drevet när lättjan styr över förståndet. Senare fick jag krypa till korset och tillverka en jigg. Då gick det bättre. Men då hade jag redan hunnit sabotera både stickstålet och yttersta biten på käftarna i chucken.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar