fredag 7 juli 2017

Godkänd

Återbesök hos besiktningen 2 månader efter underkännande. Samma ljud som tidigare och ett par tusenlappar fattigare.

Nu godkännde samma besiktningsman yxan utan knorr och "kosnadsfritt".
Åkte via Yamaha center och bad om expertutlåtande av en av deras MC-mekar. -"Det där är nog bara vindbrus", något jag även själv funderat på. Jag har provar ändra vindens påverkan på halvkåpan och kylaren utan noterbar ändring så riktigt övertygad är jag inte.

Skit i det, "de é bara å åk" det är ju inget fel på lagren åtminstone och det finns så mycket andra (motor)ljud att fundera på så det är som att åka Norton.

Nu är nästa projekt att byta insugsgummin och emulsionsrör så kanske den börjar gå lite jämnare och ryka mindre svart.



Försökte beställa emulsionsrören från Bra i gasen men han kan tydligen inte fixa fram orginaldelar till Mikuni utan säger att BDST38 förgasarna är OEM och snoppar av mig.

Förmodligen hade jag väl ändå inte haft råd att köpa något av han heller när man ser till vilka priser han har på insugsgummin. Nya insugsgummin beställde jag på ebay från Norge. Emulsionsrören är på väg från England till halva priset mot Stibo Motor's prislista. Sett i backspegen kanske jag skulle beställt kompletta Keyster renoveringssatser i stället...

http://www.litetek.co/Guide_MikuniBDST_Rebuild.html
http://www.motorcycleclassics.com/mc-how-to/ducati-mikuni-carbs-zmmz17mazhur
https://www.cmsnl.com/yamaha-trx850-1997-4un3-sweden-274un-300e2_model39419/partslist/0011.html#results (även om den är importerad)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar